TUNTUTAN TRANSFORMASI PEMIKIRAN BARU - DATUK NASIR SAFAR


TUNTUTAN TRANSFOMASI PEMIKIRAN BARU .......... Menjadi antara agenda penting dlm menjayakan semangat gagasan 1Malaysia . Semangat yang berteraskan asperasi nilai boleh memberi kesan terbaik kpd generasi muda bagi memeriahkan suasana Negara maju 2020 . Tetap milik kita .
Itulah antara saranan Datuk Nasir Safar, Calon #01 bagi Ketua Bahagian UMNO Tanjung Piai, yang juga merupakan calon #53 bagi Ahli Majlis Kerja Tertinggi UMNO bagi pemilihan pada kali ini.

"BANGKITKAN SEMANGAT GAGASAN 1 MALAYSIA, 2020, NEGARA MAJU TETAP MILIK KITA" adalah slogan yang sudah amat sebati dengan beliau. Di mana jua beliau berada terutama di program2 yang dianjurkan oleh Datuk Nasir sendiri, beliau tidak pernah jemu untuk memperingatkan masyarakat terutama masyarakat Melayu tentang peri pentingnya kita memahami, mendalami dan menerapkan nilai- nilai dan budaya yang menjadi intipati Gagasan 1 Malaysia yang diilhamkan oleh Perdana Menteri kita untuk dijadikan amalan dalam gaya dan cara kehidupan kita masa kini.

Slogan ini bukan hanya menjadi slogan menjelang Pemilihan UMNO ini sahaja tetapi semenjak dicetuskan oleh PM kita, beliau tidak pernah lekang dengan Gagasan 1 Malaysia ini. 

Amat jarang sekali untuk melihat para pemimpin UMNO hatta Menteri2 sekalipun  begitu bersemangat membawa Gagasan ini ke segenap lapisan masyarakat sepertimana yang dilakukan oleh Datuk Nasir Safar.

Ketika BH berpeluang bersemuka dan menemubual beliau sebulan dua yang lalu, BH pernah bertanya kenapa DNS begitu beria-ia penuh bersemangat membawa gagasan ini..??

JAWAPAN YANG DNS BERIKAN AMAT-AMAT BERTENTANGAN DENGAN APA YANG SELAMA INI BH FAHAM HASIL PENERANGAN PEMIMPIN2 LAIN.

JAWAPAN BELIAU YANG SECARA RINGKAS BH PETIK DI SINI:

1- Gagasan 1 Malaysia yang diilhamkan oleh YAB PM adalah satu ilham terbaik untuk rakyat terutamanya Bangsa Melayu mengorak langkah seiring kaum lain yang jauh lebih berjaya selama ini terutama ketika negara kita bakal melangkah masuk ke era negara maju menjelang 2020.

2- Jika kita benar2 mendalami dan memahami segala budaya yang diterapkan dalam G1M dengan dengan segala bentuk TRANSFORMASI yang dilakukan oleh kerajaan, setiap individu terutamanya generasi muda akan dapat mengorak langkah dengan cukup yakin dan kita akan sentiasa berada dalam siap sedia menghadapi apa jua cabaran.

OLEH ITU, TUNTUTAN TRANSFORMASI PEMIKIRAN BARU MERUPAKAN ANTARA NILAI DAN ASPIRASI YANG MENJADI TERAS PALING UTAMA DALAM KITA MENJAYAKAN GAGASAN 1 MALAYSIA TERUTAMANYA KEPADA GENERASI MUDA. 

SEMOGA DATUK NASIR SAFAR, PEJUANG YANG TIDAK PERNAH KENAL PENAT DAN LELAH DALAM MEMPERJUANGKAN GAGASAN 1 MALAYSIA YANG SECARA TIDAK LANGSUNG MERUPAKAN PENDOKONG JITU YAB PERDANA MENTERI MALAYSIA, DATO' SERI MOHD NAJIB B. TUN HJ. ABDUL RAZAK INI AKAN DIBERI PELUANG BERADA DIKEDUDUKAN SELAKU SALAH SEORANG AHLI MAJLIS KERJA TERTINGGI (MKT) UMNO PADA PEMILIHAN KALI INI SUPAYA DENGAN LANDASAN ITU, BELIAU AKAN LEBIH MUDAH MENDEKATI MASYARAKAT DI SETIAP PELUSUK, CERUK DAN RANTAU UNTUK MENPERJUANGKAN G1M. 

MEMBERI PELUANG KEPADA DATUK NASIR SAFAR DI KEDUDUKAN MKT SEBENARNYA ADALAH MEMBUKA PELUANG KEPADA DIRI KITA SELURUH MASYARAKAT MELAYU KHASNYA UNTUK MENJADI WARGA MASYARAKAT YANG BERPRESTASI TINGGI HASIL PEMAHAMAN YANG CUKUP JELAS YANG AKAN DIBAWAKAN OLEH DATUK NASIR SAFAR TENTANG GAGASAN 1 MALAYSIA..!!!

~bh~









Ulasan

Catatan Popular